بالابرها در انواع و اشکال و ظرفیت‌ های گوناگونی ساخته می شوند و کاربردهای متفاوتی دارند برای مثال بالابر ویلچری، بالابر صنعتی، بالابر صندلی پله، بالابر هیدرولیک خانگی(بدون کابین و کابین‌دار)، بالابر خودرو، بالابر غذا و کتاب، بالابر فروشگاهی و … که موجب می شود یراق‌آلات مصرفی اعم از شیربرقی، پمپ و … تغییر یابد.

بالابر

دراینجا منظور از بالابر، گروه بالابرهای صنعتی می‌باشد که همانطور که از نامش پیداست عمدتاَ در کارخانه ها، خطوط تولید و مونتاژ و انبارها استعمال دارد و از نظر انرژی مصرفی هم با انرژی برق شهری و هم با مصرف برق شهری و باطری UPS بصورت توام کار می کند.


البته بالابرهای صنعتی می تواند با کابین یا نیم کابین و با جک غیر مستقیم یا با یک یا دو جک مستقیم ساخته شوند. تعریف روش عملکرد بالابر هیدرولیکیامروزه بیشتر بالابرها هیدرولیک هستند؛ بدین معنا که نیروی آن با هیدرولیک و مدار هیدرولیک تامین می شود؛ به این نحو که با چرخش موتور، پمپ هیدرولیک هم به چرخش در آمده و روغن داخل مخزن را به سمت جک هیدرولیک پمپاژ می‌کند و با بالا رفتن جک، صفحه بالابر هیدورلیکی هم به بالا حرکت می کند و در هنگام پایین آمدن، شیر برقی وارد عمل شده، یعنی تا زمانی که برق وارد بالابر هیدرولیکی نشود اجازه تخیله روغن به تانک را نمی دهد.

بالابر

درکل بالابر هیدرولیکی با روشن شدن موتور به بالا می رود و بدون روشن شدن موتور و فقط با روشن شدن شیر برقی به پایین می آید. توصیف انواع بالابربالابرها برحسب نیاز خریدار همچون ظرفیت، ایمنی، محیط کاری، نوع کاربرد و قیمت تمام شده دستگاه، در اشکال و مکانیزم های گوناگونی طراحی می گردند، اما براساس امکان و توان حرکتی شان به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند.

تقریباَ می‌توان گفت بالابرهای ثابت برای جابجایی بار و بالابر متحرک برای افراد بکار می‌رود.

بالابرهای ثابت که خود به 4 دسته

آکاردئونی

جک عمودی

کابلی یا زنجیری

بوم لیفت

تقسیم می‌شوند.

بالابر آکاردئونی:

بالابر آکاردئونی یا همان بالابر قیچی یکی از انواع بسیار پر کاربرد بالابر هیدرولیکی به دلیل ایمنی بیشتر نسبت به انواع دیگر بالابر در دنیا می باشد. این نوع بالابر به دلیل سازه فولادی و استحکام زیاد، نسبت به سایر بالابرها معمولاَ از گنجایش بیشتری برخوردار است، لرزش کمتری داشته و به دلیل مکانیزم خاصش، ارتفاع جمع شده آن کمتر است. بعبارتی می توان تنها عیب این مدل بالابر را سرعت کم بالاروی آن دانست.

 بالابر آکاردئونی بالابر جک عمودی یا مستقیم:

در این نوع بالابر، جک هیدرولیکی در زیر پلاتفرم قرار گرفته و به آن متصل است و میز بالابر را به سمت بالا می کشد. از نظر ایمنی و ظرفیت پس از بالابرهای آکاردئونی قرار می گیرد.در این مدل ایجاد گاردریل در اطراف دستگاه لازم می باشد.


بالابر جک عمودی یا مستقیم  بالابر کابلی یا زنجیری:

 دراین حالت که به نوع وینچی نیز نام برده می شود، چرخ زنجیر و یا قرقره کابل توسط جک هیدرولیک نیمی از کورس حرکت را طی کرده و نیرو توسط زنجیر یا کابل به میز کار انتقال پیدا می‌کند و عملیات حرکت به سمت بالا و پایین انجام می شود.گرچهاستفاده از ترمزهای ضد سقوط(پارا شوت) در این نوع بر ضریب ایمنی آن می‌افزاید ولی از نظر ایمنی این بالابر ها بسیار حادثه آفرین بوده و ظرفیت کمی دارد. این بالابرها باید هر روز تحت بازرسی قرار گیرند تا عملکرد صحیح آن ها ارزیابی و از حادثه جلوگیری شود.

لذا این گروه از بالابرها برای انتقال نفر به هیچ وجه گزینه مناسبی نمی باشد. ایجاد گاردریل در اطراف دستگاه در این نوع، بهتر است.لازم به ذکر است ترمز ایمنی ضدسقوط یا پاراشوت مکانیزمی است کە زیر یوک کابین و در دو طرف آن سوار می‌شود و به وسیله دو فکی که دارد، می تواند کابین را روی ریل ها متوقف کند. این عملکرد هنگام افزایش بیش از حد سرعت کابین انجام می شود.

بالابر
بالابر هیدرولیک و کابلی شرکت عسل طبیعی نوبهار در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی

بالابر بوم لیفت:

این نوع بالابر خانگی همان آسانسوری است که در اکثر ادارات و خانه ها و فروشگاه ها قرار دارد و برای انتقال نفرات بیشترین ایمنی را دارا می‌باشد. اگر از بالابر بعنوان آسانسور استفاده گردد قطعاَ بایستی یک کابین ایمنی و محافظ دور آن نصب گردد.


بالابر بوم لیفت منزل شخصی در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی

بالابرهای صنعتی موسوی هر مکانی اعم از کارخانه، منازل مسکونی، فروشگاهها، انبارها و … نوعی از بالابرهای حرفه ای را نیاز دارند. عوامل موثر در انتخاب یک بالابر شامل ظرفیت، ابعاد فضایی، ارتفاع و نوع کاربری شان(انتقال اجسام سنگین و حجیم و یا اجسام سبک)، تعداد نفرات جابجا شونده همزمان و … می باشند. درصورتی که بالابر برای انتقال نفر نیز استفاده گردد حتما باید دارای یک کابین کامل محافظ یا حداقل یک نیم کابین باشد. باتوجه به اینکه دستگاه بالابر از نظر ایمنی بسیار حائز اهمیت می باشد لذا در انتخاب یک بالابر نباید فقط به قیمت ارزان آنها توجه نمود.

ما در این مجموعه تلاش میکنیم با سابقه طولانی فنی خود، بهترین و مقبول ترین محصولات خود را برای مشتریان عزیزمان طراحی و بسازیم.

مزایای بالابر موسوی:

1-حمل بار با ظرفیت ۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ کیلوگرم

2-حداقل اشغال فضا و صرفه اقتصادی

3-سازه فولادی محکم و با عمر بالا

4-حرکت نرم و روان

5-ایمنی بالا بدلیل داشتن کابل و زنجیر و کابین (درصورت نیاز)

6-طراحی خاص و در اشکال مختلف برحسب نیاز

مشتری  بالابر خودروبر گروهی از بالابرهای ساخته تیم فنی مهندسی موسوی، بالابرهای خودروبر می باشند که بایستی علاوه بر ایمنی لازم، دارای سکوی بزرگ بوده و مناسب برای جابجایی اجسام حجیم و بزرگ از جمله خودرو باشند.

بالابرهای خودرو در دو نوع ثابت و سیار طراحی می شوند که درصورت نیاز به انتقال خود بالابر از نوع سیار آن استفاده می شود. این بالابرهای خودرو برحسب نیاز در ارتفاعات مختلفی از 1 طبقه و بیشتر طراحی و ساخته می شوند و تعداد بازوهای مستعمل در آنها تغییر می یابد. بنابراین ارتفاع، ظرفیت و وزن حمل این بالابرها متفاوت است.

برای مثال جهت حمل خودروهای سبک و سنگین وزن این بالابرها از 1500 کیلوگرم تا حدود 100 تن در تفاوت است. نمونه این بالابر موسوی را در زیر مشاهده می کنید.

 بالابر خودروبر ایران خودرو در خمینی شهر توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی

ضمناَ علاوه بر این مدل، مدل آکاردئونی هم بدلیل ایمنی بالا و هم عدم نیاز به رمپ(سطح شیبدار) باعث اشغال فضای کمتر و صرفه اقتصادی می گردد؛ ضمن اینکه امکان نصب انواع کابین و تجهیزات سفارشی نیز برروی این بالابرهای هیدرولیکی وجود دارد. نمونه آن را در شکل زیر مشاهده می کنید.

 بالابر آکاردئونی خودرو


 بالابر جک هیدرولیک بیمارستان مهرگان در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی  

تلفن سفارش کالا و خدمات: 03133653272 و 09132169104نشانی: اصفهان- روبروی پمپ بنزین طلوع فجر- کوچه گلخانه(88)- فرعی1- کارگاه فنی و مهندسی موسوی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *