اهمیت سقف اتوماتیک برای پارکینگ خودرو
جمعیت رو به رشد در همه جای دنیا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. یکی از چالش های ناشی از این افزایش، مسئله پارکینگ ماشین است که تقریبا هر روز با آن مواجه هستیم. درواقع علاوه بر مشکل فضا برای اتومبیل هایی که در جاده‌ها حرکت می کنند، بیشتر مسائل فضا برای یک خودرو پارک شده است.

طیف گسترده ای از امکانات پارکینگ خودرو وجود دارد که باتوجه به فضا و زیبایی های ساختمان قابل اجرا هستند. امروزه انواع پیشرفته ای از پارکینگ ها طراحی و ساخته می شود که هرکدام به نحوی هوشمند هستند و به جهت کاستن مشکلات یافتن مکان پارک خودرو، یافتن مکان ایمن از صدمات برای خودرو و … اجرا می شوند. برای مثال نوعی پارکینگ وجود دارد که در زیر زمین ناپدید می شود(اصطلاحاَ پارکینگ مخفی). این گاراژهای جمع و جور با ظرفیت ها و ابعاد متفاوت طراحی می شوند و دارای دریچه برای ورود و خروج خودرو، قلاب برای فرود آن، دستگاههای کنترل کننده سرنشین و گاهاَ دیواره های ضدنفوذ مثلاَ از جنس پلی کربنات می باشند. این مدل از پارکینگ ها بیشتر در برج های مسکونی کاربرد دارد. تصویر این مدل از پارکینگها را در کشورهای خارجی در زیر می‌بینید.



یا برای مثال نوعی دیگر از پارکینگها به نام “پارکینگهای متحرک خورشیدی” (solar park) وجود دارند که علیرغم جذب انرژی از نور خورشید، بدلیل قرارگیری کامل خودرو، آن را ازکلیه صدمات، تصادفات و اصابت اجسام و اشیا و … محافظت می کند. تصویر پارکینگهای متحرک خورشیدی را در زیر مشاهده می نمایید.

اما تکنولوژی دیگر پارکینگها که در اینجا مد نظر ماست، سقف متحرک آنهاست. سقف هایی که با فشردن دکمه یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند. این سقف ها گاهاَ می تواند یک سایبان باشد به این معنی که از اطراف باز باشد. این سایبان های برقی پارکینگ ها در طرح ها و شکل های متنوع طراحی می شوند که هرکدام به اقتضای محل نصب، می تواند بصورت یکطرفه یا دو طرفه بوده و بصورت سازه چادری(پارچه ای) گاهاَ از جنس upvc و یا از جنس پلی کربنات با ترکیب شید باشد که مزایای بیشتری نسبت به سایبان پارچه ای دارد. قیمت سایبان های برقی پارکینگ ها بسته به هرکدام از این متریال ها متفاوت می شود.

گاهی احداث سقف برقی پارکینگ در فضای باز می باشد مثلا سایبان پارکینگ خودرو در حیاط ادارات یا سایبان پارکینگ خودرو برای ویلاها که محدودیت فضایی ندارند که حتی نیازی به متحرک بودن آن نمی باشد. البته در اینگونه پروژه ها، باید سایبان ها بدون پایه مزاحم از جلو بوده و چنان کشیدگی داشته باشد که از انعکاس گرما به داخل خودرو جلوگیری به عمل آورد.

 

10 مزیت سقف متحرک پارکینگ موسوی

1-دو منظوره شدن فضای پارکینگ
2-حفاظت از خودرو در برابر گرد و خاک، نزولات جوی و خصوصاَ آفتاب شدید که موجب پوسیدگی و از بین رفتن رنگ خودرو می شود.
3-جلوگیری از ورود حرارت به داخل خودرو در فصل گرما و حفظ آن در برابر سرما در فصول سرد که موجب یخ زدگی و تحلیل رفتن باطری خودرو می گردد.
4- دارای سیستم زهکشی آب باران
5- وزن سبک و مقاومت بالا با بهره گیری از مواد اولیه با کیفیت
6- امکان تعبیه سیستم روشنایی برروی پروفیل های سقف متحرک
7- طراحی سایبان های زیبا و مدرن
8- تامین امنیت بیشتر برای خودرو و حفظ آن در برابر سقوط اشیا و فضولات پرندگان
9- صرفه اقتصادی

10- عبور نور طبیعی خورشید

 

روش اجرای سایبان توسط تیم فنی مهندسی موسوی

 
برای اجرای طرح سایبان پارکینگ در ابتدا باید محل توسط کارشناسان گروه فنی مهندسی موسوی رویت و بررسی و سپس فوندانسیون در محل اجرا شود. سپس اجرا و نصب سازه توسط گروه نصب انجام خواهد شد.

کارگاه فنی مهندسی موسوی، طراح و مجری انواع سقف های متحرک، سایبان های متحرک، نورگیرهای برقی، بالابرهای صنعتی، رمپ های برقی و صفحه گردان های اتوماتیک می‌باشد که رنج محصولات گسترده و ارگونومیک و درعین حال مرغوب آن با استانداردهای بین المللی و طراحی نوآورانه، ضمن انجام در مدت زمان کوتاه محصولات کارگاه فنی مهندسی موسوی را کاملاً از محصولات دیگر تولیدکنندگان متمایز می ‌کند. در حال حاضر ما افتخار می کنیم که این دانش را از طریق وب سایت آنلاین خودمان منتقل کنیم.

 

نمونه هایی از سقف متحرک پارکینگ در سایر کشورها


نمایی از پارکینگ ولفسبورگ آلمان 
سیستم روشنایی پارکینگ برقی ولفسبورگ آلمان 

سقف پارگینک ولفسبورگ آلمان در سال 2013: جهت سقف نشان دهنده یک حرکت استقامتی از طریق انحنای آن است. هندسه ظریف آمورف از ساختار سقف یک پل آشکار بین بالا و پایین، بین آسمان و چشم انداز ایجاد می کند. غرفه خدمات مربوط به انجام وظایف مختلف به چشم انداز معماری پیوسته و و به عنوان یک ساختمان جداگانه طراحی نشده است.

نمونه هایی از سقف متحرک پارکینگ انجام شده توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی را در زیر مشاهده می کنید.

سقف متحرک پارکینگ آقای مهندس اسماعیلی در دهاقان در حالت بسته


مشخصات سایبان برقی دهاقان در حالت باز:
1- نوع سازه: از جنس پلی کربنات
2-سیستم برقی سازه: 5 ماژول تلسکوپی
3- ابعاد: 30 متر مربع
4- سال: 97
5- مدت انجام پروژه: 1ماه


سایبان برقی منزل شخصی توسط کارگاه موسوی


مشخصات سایبان برقی پارکینگ در منزل شخصی در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی
1- نوع سازه: از جنس پلی کربنات
2- سیستم برقی سازه: 4 ماژول تلسکوپی
3-ابعاد: 60 متر مربع
4-سال: 93
5- مدت انجام: 1ماه

 

صفحه گردانهای خودرو (Car TurnTable) چیست؟

امروزه در آپارتمان های کوچک که فضای پارکینگ کم است، ورود و خروج اتومبیل ها با مشکل روبرو بوده و امکان دورزدن در آن ها دشوار و یا غیرممکن می باشد. اگر شما هم یکی از افرادی باشید که برای ورود و خروج از فضای پارکینگ یا حتی شستشوی خودرویتان مجبور باشید که چندین بار آن را به عقب و جلو برانید بهتر این مشکل را درک می‌کنید. اما گروه فنی و مهندسی موسوی برای حل این مشکل، با طراحی و ساخت دستگاه “صفحه گردان” آسایش و رفاه را برای مشتریانش به ارمغان آورده است. دستگاه صفحه گردان معمولاَ صفحه ای مدور است و دارای پلت فرمهایی ( صفحات پلاستیکی یا همان سنگ های مصنوعی که برای هدایت کنار هم قرار می گیرند) است که با فشردن یک دکمه حرکت می‌کنند تا در کمال ایمنی و سهولت ماشین را بچرخانند. پلت فرم‌ها اندازه‌ها و ظرفیت های متفاوتی دارند که براساس نیاز و سفارش مشتری طراحی و ساخته می‌شود. صفحه گردان قابلیت چرخاندن اتومبیل به هر سمت دلخواه ( راست گرد – چپ گرد) تا زاویه 360 درجه را با دکمه های فشار دو جهته دارد. حتی شستشوی خودرودر پارکینگهای کوچک و یا تشدید تراکم شهری و برنامه ریزی ها و مبلمانهای شهری در کشورهای توسعه یافته نیز موجب محبوبیت بیشتر برای طراحی و ساخت صفحه گردان های خودرو و اتوبوس گردیده است.

اجزای صفحه گردان موسوی و سرعت چرخش آن

بخش ثابت(زیرساخت صفحه گردان)، بخش متحرک(پلت فرمهای صفحه گردان)، درایور.
سرعت چرخش صفحه گردان موسوی 1 دور بر دقیقه می باشد.
 

مزایای صفحه گردان های موسوی

  • قابلیت کنترل با ریموت
  • تامین شعاع گردش خودرو و توقف در نقطه دلخواه
  • مصرف کم برق
  • بدون لرزش و صدا و ایمنی کامل
  • تعیین ظرفیت وزن خودرو
  • سیستم روشنایی درصورت دلخواه
مراحل نصب صفحه گردان خودرو را در زیر مشاهده می کنید.
 
 
 
 
صفحه گردان \ارکینگ خودرو
 
 
نمونه هایی از صفحه گردان های اجراشده توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی را در زیر مشاهده می کنید.

پروژه صفحه گردان انجام شده در منزل آقای شاملو در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی

 

پروژه صفحه گردان انجام شده در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی



پروژه صفحه گردان انجام شده در اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی


رمپ چیست؟

 
در اینجا به دلیل مناسب بودن موضوع، توضیح مختصری راجع به رمپ پارکینگ ارائه می گردد. رمپ یک سطح شیب دار است که دسترسی خودرو به پارکینگ را به دلیل غیرهمسطح بودن فضاها آسان می نماید. رمپها به دو نوع مستقیم و قوسی احداث می شوند که رمپ های قوسی مناسب ساختمانهای چندطبقه هستند. رمپ ها میتوانند 2 طرفه ( عبور همزمان 2 خودرو از کنار هم) باشند و شیب مجاز برای آنها از 17 تا 20% می باشد. معمولاً برای رمپ ها سیستم آبرو ایجاد می‌گردد تا از نفوذ و انبارشدن آب باران جلوگیری گردد. در قسمت زیر تصاویر مربوط به رمپ کار شده توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی را مشاهده می کنید.
 

 برای سفارش کلیه تولیدات فوق از قبیل سقف متحرک و ثابت، رمپ و صفحه گردان و طبقات رستوران گردان، بالابر سنعتی، سایبان برقی و … می توانید با شماره های 03133653272 و 09132169104 کارگاه فنی مهندسی موسوی تماس حاصل فرمایید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *